28 Nisan 2010 Çarşamba

Hamilelik ve Annelik















Son zamanlarda değişik türde kitaplar da okumaya başladım arkadaşlar.Ee, yaşam tarzımıza göre de belirliyoruz seçeneklerimizi:)

Yavaş yavaş bebek sahibi olmak istediğimize karar verdik eşimle.Eh bu durumda bir kitapkurdu olarak bana ne yapmak süşer?Evet bildiniz!Hamilelik, annelik, bebek bakımı ile ilgili kitaplar okumak tabii ki!Şimdi diyeceksiniz ki, biraz erken değil mi hemen böyle kitaplar okumak, daha ortada fol yok yumurta yok!Öyle ama ben önceden okuyup da bu konuda bilgi sahibi olmak ve sonrasında da rahat etmek istiyorum.Tabii herşey kitaplardan öğrenilmiyor ama yine de çok faydalı bilgiler var kitaplarda.
Hem zaten kitap okumayı ne kadar sevdiğimi (hatta manyaklık derecesinde olduğumu!) biliyorsunuz!Eh biraz da bu konuda bilgi sahibi olmakta zarar yok bence:)

Hamilelik ve annelik üzerine geçenlerde okuduğum bir kitaptan bahsetmek istiyorum.Ayşe K.Kozansoy'un Hamilelik ve Annelik adlı kitabı.Yazar Ayşe K.Kozansoy 1975 yılında Lefkoşa'da doğmuş.Üniversite eğitimini 9 Eylül Üniversitesi İngiliz Dili ve Eğitimi bölümünde tamamlamış, İskoçya'da aynı alanda yüksek lisans yapmış.İngilizce öğretmeni olmasına rağmen tıp alanında, özellikle kadın-doğum onun için büyük bir ilgi alanı olmuş ve yıllarca yaptığı araştırmalarını Bebeğimle 9 Ay 10 Gün adlı kitapta toplamış.Hamilelik ve Annelik yazarın ikinci kitabı.

Kitap 4 ana bölümden oluşuyor:
1.Bölüm: Hamilelik ve Genel Kaygılar
2.Bölüm: Birileri içimdeki sesi duyuyor mu acaba?
3.Bölüm: Doğum Yaklaşırken
4.Bölüm: Doğumdan Sonraki Hayatınız

Eğer daha önce hamilelik ya da annelik üzerine hiç kitap okumadıysanız, bu konular hakkında fazla detaya girmeden, genel bilgiler edinmek istiyorsanız bu kitap sizin aradığınız kitap olabilir.İçerisinde, bir kadının hamilelik, doğum ve doğum sonrası dönemlerinde yaşadıkları, duyguları anlatılıyor.Çok fazla bilimsel bilgi içermeyen, daha çok duyguları anlatan bir kitap.Hamileliğin tüm evrelerinden kısa kısa bahsedilmiş ve annelere tavsiyeler de verilmiş.Anneliğe kendimi hazır hissediyor muyum?Eşim iyi bir baba olacak mı?Hamilelik ve estetik kaygılar.İsim koyma sıkıntısı.Doğum korkusu.Bebeğinizin Nelere İhtiyacı Var?Uykusuz Geceler Geliyooor!Doğumdan Sonraki İlk 3 Gün!Doğum Sonrası Depresyon.Anneyim Ama Kadınım da... kitaptaki başlıkların bazıları.

Ayrıca kitapta, yazara, yaptığı araştırmalarda destek ve yardımcı olan doktorlar da var:Jinekolog Opr.Dr.Faiz Sucuoğlu, Psikiyatri dalında Uzman Dr.Abidin Akbirgün, Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Uzmanı Dr.İlkan Hepgüler ve Beslenme ve Diyet Uzmanı Hidayet Ağören.

Kitabın arka kapak yazısı da şöyle:
"Biiiiir....İki!!!Evet evet!İki çizgi!!!!İnanamıyorsunuz!Değil mi?Elinizdeki hamilelik testine tekrar tekrar koskocaman gözlerle bakıyorsunuz.Evet!İki...İki tane çizgi var!Ve hemen test paketinin içinden çıkan kağıdı titreyen ellerinizle çabucak açıyor ve inanamayan gözlerle bir testinize, bir test kağıdındaki "iki paralel çizgi=HAMİLE" yazısına bakıyorsunuz!Evet!Doğru!Hamileyim! diyorsunuz ve koskocaman gözlerle!Belki de testi gün ışığına tutup gördüğünüzden tamamen emin olmaya çalışıyorsunuz...Sonra onu bir kenara atıp haberi eşinize nasıl vereceğinizi düşünmeye başlıyorsunuz...Vee bir süre sonra içinizi bir şey kemiriyor.'Acaba sonuç hala aynı mı?Yoksa bana öyle mi geldi?Off...Ya değiştiyse?' derken, koşup testi bıraktığınız yerden çabucak tekrar alıyorsunuz ve bakıyorsunuz ki o iki çizgi hala orada!Tüm gerçekliğiyle!"

12 yorum:

Zeynep'in Evi dedi ki...

ben senin çocuğunu her anlamda eğiten bilinçli bir anne olacağına inanıyorum canımmm..ne güzel kendini bu kitaplarla geliştirmen..

♥ Ç!lekl! ♥ dedi ki...

Bence de cok iyi yapmissin ;)Vakti zamani gelince nasilsa olur ins.Allah isteyen herkese hayirlisini versin...Hamilelik de cok onemli bir surec oldugundan,tum ayrintilari ogrenmek istiyor insan ve bir cok soru cikiyor ortaya, hamile olma dusuncesiyle birlikte???Ben de okurum en kisa zamanda, begendim yazisini...

Aslısın dedi ki...

E hadi hayırlısı o zaman. Ben de kitaplardan faydalanmıştım çok. İnternet de çok faydalı oluyor. Merakla beklediğin bir sürü konuda fikir sahibi oluyor insan.

thalassapolis dedi ki...

biz herşeyi kitaplardan öğrenmek isteyen tipleriz. Çiçeği burnunda anne olarak Tracy Hogg'un Bebek Bakım Sorunlarına Mucize Çözümleri'ni, Ayşe Öner'in Hamilelik, Doğum ve Bebek Bakım kitabını tavsiye ederim. Umarım en kısa zamnada iki çizgiyi görürsün, muhteşem bir duydu sevgiler...

Unknown dedi ki...

Zeynep'cim sağol!Umarım hayırlısıyla bebişimiz olur da sağlıkla büyütürüz!

Sevgili Çilekli Sakız,
Gerçekten de hamilelik çok öenmli bir süreç.Ondan sonrası bebek bakımı daha da önemli,bu nedenle bilgi edinmekte fayda var.

Aslı'cım,
Senin bebeğin var mı?Şaşırdım bak şimdi.Sanki ben senin henüz çocuğun olmadığını düşünmüştüm!

Sevgili Thalassapolis,
Önerilerin için çok teşekkür ederim.Ayşe Öner'in kitabını duymuştum,alacağım onu da.Daha almam gereken o kadar çok kitap var ki:))

Syhn dedi ki...

hadibakalım hayırlısı öyleyle, bzim ülkemizde planlı ama gerçek manada planlanarak çocuk sahibi olunmuyor pek ama sen en güzel örneği olacaksın inşallah!

Unknown dedi ki...

Seyhan'cım inşallah bakalım:)

sürüden ayrılan koyun dedi ki...

ben blogları gezinirken bir blogda yorumunuzu görerek geldim. yazıyla ilgili söylemek istediğim bir şey yok zaten hamilelik ve annelik olayları bana biyolojik olarak uzak. neden "ben kitap kurduyum" değil de "kitap kurduyum ben" olduğunu merak ettim.

Unknown dedi ki...

Merhaba Sürüden ayrılan koyun,hoşgeldin!
Ben kitap kurduyum demek çok sıradan olacaktı,o nedenle değiştirip kitap kurduyum ben yaptım:)

sürüden ayrılan koyun dedi ki...

o konuda haklısın sırf rumuzundan dolayı bloga girdim :) devrik cümle olunca daha dikkat çekici oluyor.

Personal website dedi ki...

Kitap Kurduyum Ben!

'Hamilelik ve Annelik' isimli ikinci kitabimi begenerek okudugunuza sevindim...size saglikli, bol huzurlu bir hamilelik dilerim...annelik inanilmaz bir duygu...iki cocuk annesi olarak ben, cocuklarimin hayatimda yaptigim en iyi seyler olduguna inaniyorum...

Sevgi ve isikla kal,

Ayse Kozansoy

Unknown dedi ki...

Sevgili Ayşe Kozansoy,
Ne kadar güzel bir jest yaptınız bana,yazıma yorum yaparak!Çok teşekkür ederim!Gerçekten de çok beğenerek okudum kitabınızı,bence deneyimlerinizi yazmaya devam edin:)
Çok teşekkürler,
Sevgiler...