22 Ağustos 2011 Pazartesi

Nermin Bezmen ve Kurt Seyt



















Nermin Bezmen'in hiçbir kitabını okumamıştım daha önce.Kitaplığımda Gönderilmeyen Aşk adlı kitabı var, ilk çıktığı zaman tv'de filan görüp merak etmiş ve almıştım ama okumadım henüz.
Daha sonra herkeste ve her yerde Kurt Seyt'in hikayesi dikkatimi çekmeye başladı.Annem de yıllar önce bu kitapları okumuş ve çok beğenmişti.Bana da zaman zaman söylüyordu al oku diye ama nedense bir türlü okuyamamıştım.Ama blogger arkadaşlarımın da yoğun tavsiyeleri üzerine artık alıp okumaya karar verdim.D&R'a gittiğimde kitap danışma bölümüne sordum.Ama şansıma sadece Kurt Seyt&Murka vardı.Kurt Seyt&Shura kalmamıştı.Neyse dedim, bunu alayım da diğerini de sonra alırım.Eve gelince acaba Murka'yı okumaya başlasam mı diye düşündüm, sabırsızlanıyordum okumak için!Ama okuyan arkadaşlarıma sorunca, önce Shura'yı okumam gerektiğini anladım.Tabii bu sefer de Shura'yı gidip almam gerektiği için sabırsızlanmaya başladım:)Neyse, hemen ertesi gün gidip Dost Kitabevi'nden Kurt Seyt&Shura'yı aldım ve büyük bir merakla okumaya başladım.
Öncelikle Nermin Bezmen'in anlatımını gerçekten beğendim.Hem sade hem de sürükleyici.Okudukça okuyasınız geliyor.Hikaye de zaten muhteşem.Sizi alıp başka memleketlere, başka hayatlara götürüyor.

Nermin Bezmen dedesi Kurt Seyit'in hikayesini anlatıyor bu iki kitapta.Uzun yıllar öncesinin Çarlık Rusya'sında geçen hikaye, Kurt Seyit'in çocukluğu ile başlıyor.Babası ile ilişkisi, ona olan hayranlığı, sonrasında iyi bir eğitim alıp babası gibi, Rus Çarı Nikola'nın muhafız alayında göreve başlaması, bu sırada Shura ile tanışmaları ve yaşadıkları büyük aşk sizi alıp götürüyor.Ancak sonrasında yaşanan Bolşevik ihtilali ile Seyt ve ailesinin yaşadığı zorluklar ve bu zorluklardan kaçıp İstanbul'a gelişleri, orada Beyoğlu Pera'da başladıkları yeni hayat ve yeni hayatın getirdikleri insanı oldukça üzüyor.Adeta Kurt Seyit ile yaşamaya başlıyorsunuz.Aynen onun gibi Shura'ya hayran oluyor, onun gibi Pera'da dolaşıyor, onun gibi Rusça şarkılar mırıldanıyorsunuz.
























İkinci kitap ise, ilki kadar heyecanlı.
Seyit'in ilk kitapta tanıştığı Murka ile evlenmesi ve Shura ile aşklarını kalbine gömmesi sizi bir hayli üzüyor ve Seyit'e içten içe çok kızıyorsunuz.Shura'ya nasıl yapar bunu diye düşünüp bir yandan da okumaya devam ettikçe, aslında Murka'nın da ne kadar sevimli bir kız olduğunu, Seyit'e nasıl aşık olduğunu ve Seyit'le evlendikten sonra hayata adeta yeniden başladığını görüyorsunuz.Daha sonra yaşadıkları ise gerçekten tam bir roman konusu!Nermin Bezmen öyle güzel anlatmış ki, yeri geliyor Seyit'e kızıyorsunuz, yeri geliyor hak veriyorsunuz, yeri geliyor üzülüyorsunuz.Ama en acı tarafı da Kurt Seyit'in ölümü...

Çok anlattım değil mi?Neredeyse kitapları okumanıza gerek kalmadı!Yok yok, siz mutlaka ama mutlaka Kurt Seyit'in hikayesini okuyun, Shura ve Murka ile tanışın.Ve şuraya da bir göz atın.

12 yorum:

Kirpikteki Gözyaşı dedi ki...

Ben Shura yı okudum ama Murka yı okumadım. İçten içe de sinirlendim Kurt Seyt'e...Üstünden uzun zaman geçti artık okuyabilirim:)

Zeynep dedi ki...

Ne güzel anlatmışsın Canan Abla, evet bende Nermin Bezmen'in anlatımını çok beğenmiştim uzun süre etkisi altına almıştı bu kitaplar beni, gerçekten çok güzeldi okumayanlar mutlaka okumalı, zaten senin bu anlatımından sonra kesin okumaya karar verir bir çok kişi :)
Kitapları temin edene kadar çok uğraşmıştın o günkü heyecanların geldi gözümün önüne :)

Aslısın dedi ki...

Çok ağlamıştım okurken

Elifinelizi dedi ki...

çok etkilendiğim bir kitap . shura ile seyt in İstabuldaki son ayrılışlarını okurken işyerinde tüm gün gizlice okuyup ağlamıştım .
birde bir parça var onu dinlemiştim . biraz araştırayım hmmmmmm?
Loreena McKennitt - The Gates of Istanbul (Turkish Subtitle)
evettt buldum . Offf sağol unutmuştum çok iyi geldi
. Dinlemeni tavsiye ederim :)

Zeynep'in Evi dedi ki...

Shura yı okyup sırf murkaya kızdığımdan shura yanlısı olduğumdan da diyebiliriz:) devam etmemiştim:)

Hande dedi ki...

Nermin Bezmen'in kitaplarını çok beğeniyorum. Sır ve devamı olan Aurora'nın İncileri'nide tavsiye ederim. Bu kitaplarıda o kadar güzel yazmışki, Kurt Seyit'in hastalığına kendi ailemden biriymiş gibi üzülmüştüm. Bende Shura yı tercih etmesini isterdim, sanki daha mutlu olurdu :)

Adsız dedi ki...

ya iyi hoş da öldüğünü söylemeseenizz olmazmıydı:(

yıldız dedi ki...

Shurayı daha çok sevdim,çünkü Shuranın kalbimde ayrı bir yeri var
bir şekilde rahmetli babaannemin hayatına benziyor,bloğumda da yazmıştım kitaptan söz ederken.O yüzden Shura çok çok etkilemişti beni

xcelis dedi ki...

bende şuan shura nın sonlarındayım anlatımı gerçekten akıcı ve güzel bakalım neler olucak =)

Unknown dedi ki...

Sanirim herkes Shura'yi cok sevmis,Murka'ya da icten ice kizginligindan okumamis:)Ben de ayni duygulari paylasiyorum sizlerle!

Sevgili Dejavu,
Kitabin 1800'lerin sonunda gectigini dusunursek,benim,Kurt Seyt'in öldügünü soyleyip soylememen pek de onemli olmasa gerek degil mi?

EMİNE ÖZTÜRK dedi ki...

shura'nın sevgisine olan inancımdan Murka'yı okumak istemedim. keşke yazar sadece Shura'yı anlatan bir kitap daha yazsa...

Unknown dedi ki...

Ben murkacıyım hiç okumadım ama ilk ondan başlamayı düşünüyorum��