14 Eylül 2009 Pazartesi

İskambil Kağıtlarının Esrarı

Jostein Gaarder'in okuduğum ilk kitabı "Portakal Çocuk" idi.Çocuk romanı gibi gözükse de aslında bence yetişkinlerin de okuyabileceği bir kitap.Onu okuduktan sonra, "İskambil Kağıtlarının Esrarı" nı da okudum.İkisi de arkadaşımın hediyesiydi.Uzun zamandır kitaplığımda duruyordu bu kitap, ancak fırsat bulabildim okumaya.Okuyup bitirdikten sonra da, nedendir bilmem içimde bir huzur hissettim.

Kitabın konusu şöyle:
Hans Thomas isimli küçük bir çocuk babası ile birlikte Norveç'ten kalkıp Atina'ya giden uzun bir yola çıkarlar.Amaçları, yıllar önce onları terkedip Atina'ya, kendini bulmak için giden annelerini bulmaktır.Arabayla çıktıkları yolda bir benzin istasyonunda dururlar ve orada karşılaştıkları cüce, Hans Thomas'a bir büyüteç verir, ona ileride lazım olacağını söyler.Dorf denilen yere geldiklerinde ise, Hans Thomas bir ekmekçi dükkanına uğrar.Oradaki ekmekçi ona üzümlü ekmekler verir ve en büyük ekmeği en sona saklamasını, mutlaka yalnızken yemesini ve kimseye birşey anlatmamasını tembihler.Gece ekmeği yiyen Hans Thomas, ekmeğin içinden çıkan kibrit kutusu büyüklüğündeki minicik yazılı kitabı büyüteçle okumaya başlar ve olaylar da aslında buradan yola çıkar.

Bu kitabı okurken hem bir çocuğun dünyasına girecek hem de iskambil kağıtlarının sırlarını öğreneceksiniz.İskambil kağıtları sanki hayatınızda birer birey olacak.


Bu kitaptan sonra da Elif Şafak'ın Aşk'ını okudum.Meşhur Aşk'ı ne zamandır okumak istiyordum ama almamıştım henüz.Doğumgünümde işten arkadaşım Çiğdem hediye etti ve ben de tam anlamıyla bir çırpıda okudum!Muhteşem bir kitap!Herkes çok övüyordu ama bu kadarını tahmin etmemiştim.Elif Şafak'ın o zengin dünyasına hayran kaldım!Mutlaka okunması gereken bir kitap.Hatta bir kez değil, birkaç kez...

9 yorum:

birkadin dedi ki...

anne ve kizlari :) ne guzel bi kitap tavsiyesi, hemen ilave ettim. ask'i zaten okumustum ama dediginiz gibi belki bi kere daha okumali

Zeynep'in Evi dedi ki...

aşk kesinlikle birkaç kez elden geçmeli bencede..

icimdeki yolculuk dedi ki...

kitap alırken bazen ismi ve kapak dikkatimi çeker begenir alırım ama sarmaz.elif safak'ın bir kitabnın okumuş hiç begenmemiştim ama çok met ediyorlar şaşırmış durumdayım alıp okusam mı??

lezzettabağı dedi ki...

Sevgili Görkem,
Bence beğeneceksin:)

lezzettabağı dedi ki...

Sevgili Zeynep,
Gerçekten de tam anlamıyla sindirmek gerek Aşk'ı.

lezzettabağı dedi ki...

Sevgili Funda,
Ben şimdiye kadar Elif Şafak'ın 3 kitabını okudum ve hepsini de çok beğendim.Ama Aşk'ta gerçekten kendini aşmış Elif Şafak.Okumalısın bence!

Syhn dedi ki...

meşhur aşkı bende elime aldım ama henüz başlamadm bakalım ne kdr süre duracileceğim başlamadan:)

Aslısın dedi ki...

Aşk'ı ben de tavsiye ederim. İlk kitabı çok merak ettim, kesin okuyacağım.

lezzettabağı dedi ki...

Seyhancım bence fazla durma,hemen oku derim:))