7 Aralık 2010 Salı

Üç kitap birden!

Bu aralar iki kitabı aynı anda okumaya çalışıyorum.Birini iş yerimde diğerini de evde.Genellikle de bir kitap bebek bakımı ile ilgili oluyor, diğeri ise başka tarzda.Bu sistemi oturtmaya çalışıyorum ki, elimdeki bir sürü kitabı biraz daha çabuk bitirebileyim:)

En son okuduğum üç kitaptan bahsetmek istiyorum.İkisi bebek bakımı, birisi ise düzgün Türkçe konuşma üzerine.Üçünü aynı anda okumadım tabii!Daha o seviyeye gelemedim malesef!













İlk kitap Adem Güneş'in Annelik Sanatı adlı kitabı.Bu kitabı Sevgili Meltem'in blogunda görmüş ve not almıştım.Eh hamile olunca da aldım ve okudum.Yazarı Adem Güneş pedagog olduğu için, kitapta verilen bilgiler de oldukça faydalı.Dört bölüme ayrılmış kitap:
Birinci bölüm:Anneler Neden Annelik Yapamaz?
İkinci Bölüm:Annenin Çocuğunu Tanıma Süreci
Üçüncü Bölüm:Aile İçindeki Rol Karmaşası ve Çocuğun Anne Baba İhtiyacı
Dördüncü Bölüm:Çocuk Terbiyesinde Nelere Dikkat Edilmeli?
Kitapta hep annelerden bahsediliyor, anneler şöyle yapmalı, şöyle davranmalı, şunları asla yapmamalı gibi...Bu da beni ilk başta biraz sinir etti açıkçası.Neden hep annelere yüklenmiş, babalar ne güne duruyor diye düşündüm ama sonradan da kendi kendime dedim ki, Canan bu kitabın adı Annelik Sanatı, tabii ki annelerin yapması gerekenleri anlatacak.
Kısacası faydalı bir kitap, okunmalı bence anneler tarafından.

















İkinci kitap spiker Rüştü Erata tarafından yazılmış Türkçe Konuşmanın Püf Noktaları adlı kitabı.Bu kitabı uzun zamandır merak ediyor, okumak istiyordum.Türkçe'yi düzgün kullanmakla ilgili kitapları genelde çok severek okuyorum, bu kitap da onlardan biri oldu.Bir kere çok eğlenceli anlatımı var, verilen örnekler çok güzel.Ayrıca da oldukça detaylı anlatılmış, sanki bri ders kitabı niteliği taşıyor.Kitabın en arkasında bulunan Söyleyiş Kaynağı adlı bölüm özellikle çok faydalı.Bu tarz bir kitap okumak isterseniz bence mutlaka bu kitabı tercih etmelisiniz.

















Son kitap ise yine annelik ve bebek bakımı ile ilgili.İnternetten ve televizyondan sık sık takip etmeye çalşıtığım doğum ve bebek hemşiresi Ayşe Öner'in yazdığı Hamilelik, Doğum ve Bebek Bakım Kitabı.Bence her anne okumalı bu kitabı.Çok güzel bir kaynak.Oldukça da geniş bir yelpazesi var, hamilelik döneminden başlıyor, bebek odası hazırlığına, doğumdan bebek bakımına kadar tüm konulara değiniyor.Dediğim gibi her annenin elinin altında olması gereken bir kitap.

6 yorum:

Zeynep'in Evi dedi ki...

canan bugün okulda kitap okurken içimden acaba ev için ayrı iş için ayrı kitap mı okumalıyım diye geçirdim, dediğin gibi aslında hız kazandırır ama sanırım ben bunu beceremem çünkü karıştırırım birde ne okursam sabah akşam onu düşüneyim istiyorum, tekrar kaldığım yeri açtığımda hatırlamak istiyorum, acaba bu yolu denesem hatrlayabilir miyim..
ben yine tek devam edeyim:)
birde şu dilini çıkarmış kapaklı kitabı da merak ettim:)

İSTANBUL'DAN AMERİKA'YA..İKİ AYAKLI DÜNYAM, BİR ORADA BİR BURADA.. dedi ki...

;) cnm begenmene sevindim...Ayse onerin uzmantv"de videolari da var tavsiye ederim.. Bu arada yeni tavsiyelerim var biri prof dr sabiha p.keskinin cocuklarla iletisim kitabi digeri de tracy hogg"un bebek bakim sorunlarina mucizevi cozumler .. Cok guzeller bu arada bende bebeklerle ilgili kitap okumaktan böö oldum ;)) bogazima kadar cocuk bakimi oldum o yuzden bu aralar ara verdim ve sah&sultani okuyorum.. Cok surukleyici

BİZ dedi ki...

bU DÖNEMDE OKUMANIZI ÖNERECEĞİM BİR KİTAP VAR. "BENİ DUYUYOR MUSUN ANNE"
Okumadan geçmeyin derim, gerçekten diğerlerinden çok farklı.

zeynep dedi ki...

merhaba 8 ay öncesine kadar bende senin gibi iki kitap devam ediyordum..hatta bu alanda rekorum var..(bir günde bin sayfa)fakat bebeğim olunca sekteye uğradı..ve tahmin edersin okumam gereken kitaplar bir tepecik!oluşturdu..ilgini çekerse ALİ ÇANKIRILI'nın BEBEĞİMİ BÜYÜTÜYORUM kitabınıda tavsiye ederim..bebek doğduktan sonra ihtiyacın olacak..sevgiler..

Unknown dedi ki...

Merhabalar
Nette annelik ile ilgili kitap aramasi yaparken blogunuza rastladim. Bence bebeginiz gelmeden okuyun sonra firsat bulamayacaksiniz :) Benim oglum 4 aylik valla elime alamiyorum kitabi. BU arada belki yazmissinizdir ama blogunuzu derinlemesine inceleme firsatim olamadi,Elizabeth Fenwick'in "Annelik ve Bebek Bakımı Gebelikten Üç Yaşına Kadar Anne Babanın Bilmesi Gereken Herşey" kitabi inanin harika bir sey, elinizin altinda bulunmali. Ben her basim slklstiginda acip ona bakiyorum, resimli anlatim. Bir bakin derim.

Unknown dedi ki...

Arkadaşlar herkese kitap tavsiyeleri için çok teşekkür ederim.Ben de bu dönemde mümkün olduğunca çok kitap okumaya çalışıyorum bebeğim doğmadan önce!