17 Ocak 2012 Salı

Anne olduktan sonra...

Anne olduktan sonra çocuklu kişilere daha bir dikkatle bakar oldum.
Sokakta, markette, mağazada her yerde çocuklu kadınlara bakıyorum.
Kimisi kendi halinle bebeğiyle geziyor.
Kimisi bebeğini unutmuş, bir kıyafeti inceliyor.
Kimisi bebeğiyle konuşuyor...

Bir de en kızdığım, en dövmek istediğim grup var. Bu anneler çocuklarıyla "güya" birlikte dışarı çıkmış, bir markete ya da bir mağazaya gitmişler ama aslında çocuklarıyla hiç alakaları yok!

Geçenlerde sokakta yürürken gördüm bir anne. Hava o kadar soğuk ki,o çocuğu, o havada dışarı çıkarmak bir kere pek akıl karı değil bence, tabii önemli bir durum yoksa! Zaten annenin halinden de pek önemli bir durum varmış gibi görünmüyordu. Çünkü anne, bir mağazanın önünde durmuş (sokağın orta yerinde duruyor aslında, mağazanın önü zannediyor ama) önündeki pusetle ve içindeki çocukla hiçbir alakası olmayan bir vaziyette boş boş mağaza vitrinine bakıyor. Bu arada çocuk, pusetin içinde ama ağlıyor, bir derdi var belli ki, üstelik de o bıçak gibi keskin soğukta ağzı yüzü açık, hiç bir şekilde annesinin dikkatini çekmeyi başaramıyor malesef!
Ben bu manzarayı yaklaşık 100-200 metreden gördüm ve o kadar sinirlendim ki kadına, gidip suratına bir tokat patlatmak geldi içimden!
Bilmiyorum, böyle uzaktan atıp tutmak basit mi geliyor ama benim de bebeğim var ve azıcık ağlamaya başlasa, ben tüm ilgimi ona yöneltmeye çalışıyorum. Bu anne (!), çocuğu avaz avaz ağlamasına rağmen dönüp bakmıyor bile! Neden? Çünkü mağaza vitrinine bakıyor!
Beni eleştirir misiniz bilmiyorum ama ben böyle insanların çocuk sahibi olmasının engellenmesini istiyorum. Evet belki çok ağır bir ceza olur ama çocukla ilgilenmeyen bir insanın anne olmaması daha iyi olur bence.

Yazık değil mi o çocuğa? Annesine birşey anlatmaya, rahatsızlığını göstermeye çalışıyor ama anne yok! Yani bedenen orada ama ruhen, fikren başka yerde!

Haksız mıyım ama?

9 yorum:

What's Next dedi ki...

hmm haklısın ama bazen herkes konumundan bunalabilir. birçok kadın çocuk sahibi olduktan sonra bunalıma giriyor, üstelik birçok kadın sadece eşi, ailesi yada eşinin ailesi istiyor diye hamile kalıyor.. belki her kadın bu kararı özgürce alabilse tüm anneler ilgili ve sevgi dolu olabilirdi. yine sana haksızsın demiyorum yanlış anlaşılmasın..

sevgiler, eda.

berna dedi ki...

benim gördüğüm şu ki herkes çocuk doğurabilir ama herkes anne olamaz...
anlattığın tarz olaylarla bende karşılaşıyorum görüyorum ve inanırmısın insanları anlayamıyorum acaba diyorum bizde mi gariplik.yok ama değil annelik önce ben değil önce çocuğum demektir...

ferulago dedi ki...

Herkes anne baba olmamalı teorimi destekleyen bir olay daha işte

sezenyildirim dedi ki...

benim çocuğum yok ama bildiğim kadarıyla farklı yaklaşımlar vardır çocuk eğitimi için. ingiliz anneleri de mesela çocuklarının soğukta üşümesine aldırış etmezler. sonuç olarak hepsi zatürre falan olmuyor, aksine bizim çocuklarımız gibi mızmız değiller. oysa çocuk her ağladığında sürekli onunla ilgilenirse anne bana sanki çok şımarık çocuklar yetişecekmiş gibi geliyor. çocuklar sadece ilgi çekmek için bile ağlıyorlar ve açıkçası ben biraz terbiye edilmeleri gerektiğini düşünüyorum çocukların, çok fazla nazlanmalarının doğru olmadığını düşünüyorum. tabii senin çocuğun yok atıp tutması kolay diyebilirsiniz ama benim düşüncem de bu yönde.

Unknown dedi ki...

size katılıyorum helede yeni bir anne olarak. kardeşim ne diyor biliyormusunuz anne ve babalara sertifika verilmeli önce bir kurs açılmalı geçenlere izin verilmeli diyor:)

Havva dedi ki...

Belli ki anormal bir durum var ortada...Yani anneden bahsediyorum... Size katılmakla birlikte bir kadının GERÇEKTEN isteyerek anne olması da sonucu değiştiremiyor bazen ne yazık ki... İnsan tuhaf bir yaratık :((

Sis dedi ki...

Her insan ebeveyn olmayı hak etmez, ben buna inanırım. Baba vardır şam babası vardır. Anne vardır ana vardır.

lale kunt dedi ki...

belki bakıcısıdır diye düşündüm bi an, malum onlar anne gibi ilgili olmazlar.
vee ilk yoruma sonuna kadar katılıyorum, ne kadar büyük bir sorumluluk, bir dolu arkadaşım var öyle çevre baskısı gören. annelik bu yahu, sıkılınca atıp satacağın birşey değil ki... insan mutlaka kendini hazır hissettiğinde olmalı anne, mutlu anne-mutlu bebek olur o zaman..

Adsız dedi ki...

Bir de sokak ortasında bağıran hatta vuran tipler var. Çok kötü bir görüntü. O zaman çocuğu gidip kucağıma alıp, anneye de bir güzel bağırmak istiyorum.