17 Aralık 2013 Salı

Aynı Yatakta Üçümüz / İlkim Öz


Gerçekten çok sevdiğim, işini dört dörtlük yaptığına inandığım, samimi, başarılı bir psikolog İlkim Öz.
Bugüne dek çıkan hemen hemen tüm kitaplarını okudum.
Geçtiğimiz günlerde İlkim Öz, son kitabı Aynı Yatakta Üçümüz'ü okurlarının beğenisine sundu. Sosyal medyadan devamlı takip ediyordum kitabının ne zaman çıkacağını, çıkar çıkmaz da alıp okudum.

İlkim Öz öyle bir kitap yazmış ki, Türkiye' de yaşayan herkes, anne, baba, çocuk, genç, yaşlı, kız, erkek herkes okumalı.

Kitapta 3 farklı kadının birbirinden acı hikayeleri anlatılıyor. Sema, Remziye ve Arzu. Üçü de öyle şeyler yaşamış ki, okurken içiniz acıyor. Üç farklı hikaye ama üçünün de ortak özelliği, bu kadınların, erkeklerin hayatındaki diğer kadınlar (İlkim Hanım'ın tabiriyle 'öteki kadınlar') olmaları.

İlkim Hanım'ın kitapta yer alan öyle güzel sözleri var ki, burada bazılarını paylaşmak istiyorum:

"Çocuklukta yaşadığınız olumsuz anılar, başınızın üzerindeki yağmur bulutu gibidir. Her yer günlük güneşlikken, sizin ruhunuz puslu, fırtınalı ve yağmurludur. Siz nereye giderseniz gidin, yağmur bulutunuz sizinle gelir. Ve sizi asla terk etmez."

"Yaşadığı sürece insanın en zor yolculuğu kendisinedir. Dev bir aynada bütün kusurlarını görmeye benzer bu."

"Geçmişteki bazı yaşantıları görünmeyen bir iğne iplikle ruhuna diker insan. Onları hayatından ne sökebilir, ne de hayatına yama yapabilir. Cesareti yetersiz kalır pişmanlıklarının yanında. Utanç duygusunun sardığı benlik, kendisini herkesten, kendinden bile saklar. Oysa bilinmez ki insanın kendisinden kaçacağı hiçbir yer yoktur."

Bu kitabı mutlaka ama mutlaka okuyun. Dünyada ne hayatlar var, neler yaşanıyor tanık olmak için...

1 yorum:

Kitap Eylemi dedi ki...

hiç okumadım ben , üzüldüm şimdi , aldım kitabı notlarımın arasına ...