22 Nisan 2010 Perşembe

İki Günde İki Film

Akşamları genelde kocişle evde pek tv izlemiyoruz.Sadece pazartesi günü Türk Malı, cuma günü de Melekler Korusun izlediğimiz diziler.Bu günler dışında da mümkün olduğunca film izliyoruz.O kadar çok film var ki izlemediğimiz, şimdi açığı kapamaya çalışıyoruz:))Bu nedenle geçtiğimiz iki akşam birbirinden heyecanlı iki film izledik.

Salı akşamı izlediğimiz film Shutter Island-Zindan Adası idi.Recep İvedik 3'ü izlemeye sinemaya gittiğimizde fragmanını görmüş ve merak etmiştim.Aslında gerilim filmine benziyordu ve ben hiç öyle gerilim korku filmleri izleyemem aslında ama bu filmi cidden merak ettim.Bu yüzden izleyelim dedik ve iyi mi yaptık bilmiyorum!Neden derseniz, film tek kelimeyle MUHTEŞEM!İnanılmaz bir konusu var, psikolojik gerilim filmi.Yönetmen koltuğunda Martin Scorsese oturuyor, oyuncular ise Leonardo DiCaprio, Mark Ruffalo, Ben Kingsley ve Michelle Williams.İmdb notu 8.1 olan bu filmin konusu ise şöyle:Massachussets sahili açıklarındaki bir adada, suç işlemiş akıl hastalarının tedavi edildiği hastanedeki bir katilin esrarengiz şekilde kayboluşunu soruşturmakla görevlendirilen Teddy Daniels (Leonardo DiCaprio) ve Chuck Aule (Mark Ruffalo) adlı iki polisin baş döndüren hikayesi anlatılıyor.(www.sinemalar.com)Ancak bu filmin sadece basit bir açıklaması.Esas filmi izleyince görüyorsunuz ki, ne kadar detaylı ve karışık bir konusu var.İnsan gözünü ayıramıyor seyrederken (hoş ben bazı sahnelere bakamadım, daha sonra rahat uyuyabilmek için!).Ayrıca devamlı zihninizi çalıştırmanız gerekiyor, çünkü "ne oldu, acaba nasıl" diye düşünürken buluyorsunuz kendinizi devamlı.

İyi mi yaptık derken neyi kasttein diyebilirsiniz!Hakılısınız da!Filmi izlemekle iyi mi yaptık bilmiyorum çünkü film resmen bizi içine aldı.İzlediğimden beri aklımdan çıkmıyor.Zaten film bittikten sonra insan tam çözemiyor ne olduğunu!Düşünüp duruyorsunuz!İzlediğimizin ertesi günü gördüğüm herkese bu filmden bahsettim, mutlaka izlemelerini söyledim!Bence mutlaka Oscar almalı!Avatar ya da Hurt Locker bu filmin yanında çok basit kalıyor.

Ayrıca kitabı da varmış filmin!Üstelik yorumlarda okuduğuma göre, kitabı filme çok güzel uyarlamışlar.Bunu öğrendiğimde o kadar sevindim ki, tahmin edemezsiniz!Tabii ilk işim gidip kitabı almak olacak! Kesinlikle, mutlaka ama mutlaka bu filmi izleyin derim arkadaşlar!

Dün akşam izlediğimiz film ise Blindness-Körlük idi.Çok önceden bu filmin kitabını okumuştum ve gerçekten çok beğenmiştim.Jose Saramago'nun çok değişik konulu bir kitabıydı.Birgün herkes sebebi anlaşılmayan bir şekilde kör olmaya başlıyordu ve ondan sonra da insanların yaşadığı dram anlatılıyordu.İnternette gezerken filmin reklamını görünce merak ettim.Sinemalarda oynadığı zaman izleyemiştim çünkü.Dün seyrettim ve çok da umduğum gibi çıkmadı açıkçası.Kitaptaki olayları çok etraflıca hatırlayamıyorum ama filmi yine de pek beğenmedim diyebilirim.Yani olaylar çok abartılmış gibi geldi.İnsanların gördüğü muamele oldukça yıkıcı ve izlerken, bu kadar da olamaz diyorsunuz.Ama yine de konu oldukça ilginç ve bence fikir sahibi olmak için izlenebilir.İmdb notu 6.7.
Filmin yönetmeni Fernando Meirelles.Oyuncular ise Mark Ruffalo, Julianne Moore, Danny Glover, Gael Garcia Bernal ve Alive Braga.2008 yapımı filmin türü de dram ve gerilim.

5 yorum:

thalassapolis dedi ki...

ne güzel.. biz bayadır izleyemiyoruz... bebek tüm vaktimiz alıyor..sinemaya gidemiyoruz, taşınırken DVD Player bozuldu bu ara evde de izleyemiyoruz. Ben bol bol kitap okuyorum Kurabiyem uyuyunca...Size iyi seyirler sevgiler...

Syhn dedi ki...

ayy bu zindan adasını bir ben beğenmedim harhalde.. ay aklıma geldikçe sinirleniyorum o filme ben :)

Unknown dedi ki...

Sevgili Thalassapolis,
Biz de bugünlerin tadını çıkarmaya çalışıyoruz,bebiş olursa herhalde fırsat bulamayız:))

Seyhan'cım neden beğenmedin?Valla ben çok beğendim ve etkilendim!

Adsız dedi ki...

süper bır fılm zından adası.bende bayıldım.

Ihlaylamur dedi ki...

Siteniz çok hoş. Zindan Adası filmini de çok güzel anlatmışsınız. Çok merak ettim doğrusu :D