24 Nisan 2010 Cumartesi

Tok Tutan ve Kilo Vermeye Yardımcı Ara Öğün Seçenekleri

Geçenlerde Milliyet gazetesinin ekinde vardı Dilara Koçak'ın bu yazısı.Ben de sizlerle paylaşmak istedim.

BİR BARDAK SÜT, BİR MUZ VE ÜÇ CEVİZ:Diyet yaparken muz yemekten korkmanıza gerek yok.Yanında süt ile birlikte tükettiğinizdekan şekerinizi dengeler ve sizi mutlu eder.Yanında ceviz ile birlikte tüketildiğinde mutluluk hormonu kendini iyi hissettme ve tokluk için daha olumlu etki yapar.Özellikle spor yapanlar için egzersizden 45 dakika ya da 1 saat önce tercih edilebilecek çok iyi bir seçimdir.Sabah kahvaltı etmeyi sevmeyenler için de pratik bir kahvaltıdır.

MEYVELİ ŞEKERSİZ YOĞURT:Hem kalsiyum ve protein kaynağı hem de tatlı ihtiyacınız için iyi bir seçim.Eğer zamanınız varsa kendiniz de taze meyve ve yağsız yoğurt ile hazırlayabilirsiniz.Üzerine biraz ceviz veya badem de çok iyi olur.Bir ya da iki kaşık Beta-Glukan ile zenginleştirilmiş yulaf da sağlığınıza katkıyı artırır.

BETA-GLUKAN İLE ZENGİNLEŞTİRİLMİŞ ATIŞTIRMALIK YULAF:Bu ürün "hem öğün aralarında yanımda kolayca taşıyabileceğim hem de çok sağlıklı olacak ne yiyebilirim?" diye düşünenler için harika bir seçim.
Yulafın içerisindeki Beta-Glukan adlı çözünür lif, hem kötü koleserolü düşürüp kan şekerini azaltır, hem de tokluk hissi yaratarak abur cubur atıştırmanıza engel olur.
Diğer suda çözülmeyen liflerin aksine doğru miktarda alınan yüksek kaliteli Beta-Glukan, mide ve bağırsakta safra asidini bağlayan ve şeker emilimini geciktiren viskoz bir jel oluşturur.
Yulafın yüksek teknolojiyle işlendiği ve tamamen doğal üründe hiçbir katkı maddesi de yok.Sabah kahvaltılarda süt, yoğurt gibi besinlerle tüketilebilir.
25 gramlık ufak paketler halinde satışa sunulan bu ürün, çerez gibi olduğu için kase içinde 10-15 yaban mersini, bir avuç beyaz leblebive 10 bademle karıştırılabilir.
Özellikle gece atıştırmadann duramayanlar ve yemek sonrası televizyon karşısında acıkanlar için çok iyi çözüm oluyor.

YARIM SİMİT VE PEYNİR:Öğleden sonra acıkanlar için keyifli ve pratik bir ara öğün.Yarım simit, iki dilim ekmeğe eşittir.Sağlıklı bir beslenme planı içerisinde en az dört dilim ekmek olması gerekir.Bu şekilde düşünüp simit keyfinize devam edebilirsiniz.Aslında aynı şekilde iki dilim ekmek ve peynir ile yağsız tost da tercih edilebilir.

LİFLİ VE ŞEKERSİZ BİSKÜVİLER:Yoğun çalışma temposu içinde öğün atlamak zorunda kalanlar için çantada, arabada, ofiste, seyahatte yani her yere taşınabilecek kolay bir ara öğün seçeneğidir.Az ve sık yemek yemek ve doğru seçimleri yapmak açlığınızı kontrol etmede önemlidir.Lifli ve şekersiz bu bisküviler, karbonhidrat kaynağı olduğu için yanında peynir, süt, yoğurt veya ayran gibi bir protein kaynağı tüketilirse tokluk hissi ve besin kalitesi açısından daha iyi bir seçim yapılmış olur.

10-15 BADEM, 4 KURU KAYISI VE SÜTLÜ KAHVE:Az yağlı süt ile kafeinsiz kahveye ulaşmak şehir hayatı için çok basit hale geldi.Yanına ilave edeceğiniz kayısı ve badem ise kalp sağlığı, potasyum, mazgnezyum ve demir açısından iyi bir seçim olur.

3 GRİSSİNİ VEYA GALETA, AYRAN:Yaz ayları için çok iyi bir seçim olur çünkü sıcak hava ve terleme ile birlikte vücutta yaşanacak sıvı ve elektrolit kayıbını ayran çok güzel dengeler.Yanına lifli bir karbonhidrat eklemek daha uzun süre tokluk hissetmenizi destekler.

BİR AVUÇ, BEYAZ LEBLEBİ, BİR BARDAK KEFİR:Bağışıklık sisteminin korunması ve detoks programları deyince kefir ilk akla gelen besinlerden biridir.Tarihi çok eskiye dayanan kefir, aynı zamanda iyi bir kalsiyum kaynağıdır ve tok tutar.Beyaz leblebi ile birlikte iyi bir ikili olduğunu düşünüyorum.Az yağlı kefir de tercih edilebilir, böylece daha az kalori alırsınız.

9 yorum:

Dolunay dedi ki...

keyıflı yıyeceklermıs, hemde tok tutuyor :)

Noyumberry dedi ki...

Güzel paylaşımınız için teşekkür ederim:)
Diyet yaparken önceleri kalori hesabı uyguluyordum ama kilo
veremedim..
platesle 10 kilo verince..şımardım galiba,şimdi hiç dikkat etmiyorum..
sevgiyle kalın..mutlu pazarlar..

Kitap Kurduyum Ben dedi ki...

Dolunay'cım,
Uygulayabilsek aslında gerçekten faydalı şeyler:))

Sevgili Noyumberry,
Pilates o kadar faydalı oldu demek?Süpermiş yaa!

n@zo dedi ki...

Hepsi de çok sevdiğim, o yüzden de azıcıkla yetinemediğim yiyecekler :))

Kitap Kurduyum Ben dedi ki...

Haklısın Nazo'cum,bir de öyle bir durum var değil mi?

Kelime Yığıcısı dedi ki...

ne yararlı bilgi olmuş bu böyle teşekkürler canım;)

bu arada bende temamı değiştirdim....ve aynı zamanda ismimi de .... palyözi.yi öldürdüm...kelime yığıcısı doğdum...

bilgin olsun sevgili kurdum;)

Sevgiler;)İyi okumalar;)

Kitap Kurduyum Ben dedi ki...

Sevgili Kelime Yığıcısım:))

İyi yapmışsın!Hoşgeldin yeni isminle!

Papatya Bahçesi dedi ki...

çok yararlı bir bilgi olmuş bu teşekkür ederim..özellikle bu aralar sık sık acıktığımdan ve kiloa aldığımdan uygulamam gerek :((

Adsız dedi ki...

Platesle değil de "Pirates" of the Carribban ile kilo versek olur mu¿