19 Şubat 2014 Çarşamba

Annelik Her Zaman Toz Pembe Değil / Elif Doğan (Blogcu Anne)




Ben anne olmadan önce başladım annelik üzerine kitaplar okumaya.
Her zaman ilgi duyardım, günün birinde illa ki lazım olacak diye okurdum. Sonra Can'a hamile kaldım ve daha bir iştahla okumaya başladım annelik ve bebek bakımıyla ilgili kitapları.

Annelik üzerine kitaplar okurken genelde dikkat ettiğim şey şu olurdu:
Anneliğin hangi dönemini yaşıyorsam, o dönemle ilgili kitaplar okumak. Örneğin, çocuk yapmaya karar verdiğimde, hamilelik ile ilgili kitaplar okudum; hamile olduğumda, bebek bakımı üzerine kitaplar okudum; Can doğduğunda da çocuk bakımı, eğitimi üzerine okudum, halen de okuyorum. Oğlumla ilgili ne sıkıntılarım varsa, neleri merak ediyor, öğrenmek istiyorsam, onlara yönelik kitaplar okuyor, bilgi edinmeye ve öğrendiklerimi hayatıma adapte etmeye çalışıyorum.

Sevgili Blogcu Anne Elif Doğan'ın kitabı Annelik Her Zaman Toz Pembe Değil, anneliğin sadece bir dönemine ait bir kitap değil bence. İster yeni anne olmuş olun, ister boyunuzca çocuğunuz olsun, tüm annelerin zevkle okuyacakları bir kitap.

Elif Hanım'ın blogunu takip ediyor ve sık sık, takıldığım konularda yazdığı yazılarını okuyorum. Kitabı da beni okudukça hem rahatlattı, hem aydınlattı, hem de eğlendirdi. Sanki karşınızda oturmuş sizinle sohbet ediyor gibi yazdığı için, rahatça okuyorsunuz kitabı. Üstelik yazdığı her konuyu kendi deneyimlerine dayandırdığı için, daha bir inandırıcı, daha kabul edilebilir. Öyle boş boş atıp tutmuyor anlayacağınız.

Kitap "Anne Halleri", "Gebe Halleri", "Çoluk Çocuk Halleri", "Anne Baba Halleri", "Kardeş Halleri" ve "Açık Mektuplar" diye bölümlere ayrılmış. Kitabın sonunda da "Anne Sözlüğü" yer alıyor; burada Elif Hanım'ın samimi, duygusal  ve komik yorumlarıyla anlamlandırdığı kelimeler var. Okudukça içinizden "evet gerçekten öyle" diyor, ona hak veriyorsunuz.

Annelere tavsiyem, anneliğin zorluklarından çok dert yanmaya başladıkları anda Elif Doğan'ın kitabını alıp okusunlar ve rahatlasınlar. Bu onlara gerçekten iyi gelecektir.


2 yorum:

Syhn dedi ki...

ne güzell ^^

Blogcu Anne dedi ki...

Bu yazınızı yeni gördüm, çok teşekkür ederim!