22 Haziran 2015 Pazartesi

Fil Kadar Küçük / Jennifer Richard Jacobson



Son zamanlarda okuduğum en güzel çocuk kitabıydı.

Kitapçıda dikkatimi çeken kapağı sayesinde tanıştım onunla. Arka kapak yazısını okuyunca anladım ki bir anne oğul hikayesi.

Küçücük bir çocuk düşünün. 11 yaşında ama yaşadığı şeyler için çok küçük. Bir gün annesiyle kamp yapmaya gidiyor ve ertesi sabah uyandığında yanında annesinin olmadığını görüyor. Sadece annesinin değil, kiraladıkları arabanın da yerinde de yeller esiyor. Annesinin akli dengesi yerinde değil ve önceden de böyle şeyler yapmış, ancak Jack o kadar cesur ve güçlü bir çocuk ki, annesini kendi aramaya karar veriyor ve böylece macera başlıyor.

Yazar bir çocuğun yaşadıklarını, hissettiklerini öyle güzel anlatmış ki bence çocuk kitapları yazarı olmak demek bu demek! Tıpkı bir çocuk gibi düşünebilmek, hareket edebilmek, hissedebilmek ve bunları okuyucuya çocuk gibi aktarabilmek...

Çocuklardan önce yetişkinlere tavsiyedir bu kitap...

Kitabın arka kapak yazısı şöyle:

"Filler tehlikeyi sezebilir. Onlar, yaklaşan tsunamiyi ya da depremi önceden hissedebilme kabiliyetine sahiptir. Ne yazık ki Jack bu yeteneğe sahip değildi. Bu yüzden, hayatının tepetaklak olduğu gün, hazırlıksız yakalanmıştı.

11 yaşındaki Jack, sabah uyanıp önceki gün annesiyle geldiği kamp alanında yalnız olduğunu fark eder. Akli dengesi yerinde olmayan annesinin daha önce de ortadan kaybolduğunu bilen ve buna alışkın olan Jack, diğer çocukların yapacağı gibi birilerine annesinin kayıp olduğunu haber vermek yerine kendi başının çaresine bakmaya karar verir.  Annesini kendisi bulacaktır. Bunun için yapması gerekenlerse önce karnını doyurmak, sonra da kamp alanından evine dönmenin yolunu bulmaktır."


2 yorum:

Aybeniz Akkaya dedi ki...

Aslında çocuk kitabı yazmak bence daha zor. Mesela Çatı serisi var,bilmem okudun mu.Orada 3. kitap çoğu yerlerde çocuğun dilinden yazılmış. Ama ben sırf o bakış açısı yüzünden seriyi yarım bıraktım.Bunu kardeşimle ikimiz bir deneriz. :) Teşekkürler. :)

Adsız dedi ki...

Çok ilgi çekici. Önce ben okumalıyım. Sürekli kamp yapan bir aile olarak, çocukların ne tepki vereceklerini kestiremedim :)

Teşekkürler tanıtım için.