8 Şubat 2013 Cuma

Markadaş / Feray Alpay


Son günlerde okuduğum kitaplardan birisi de Markadaş oldu. Feray Alpay'ın pazarlama iletişimi, marka, halkla ilişkiler, reklam ve sosyal medya üzerine yazdığı kitap gerçekten de okunması gereken bir eser.

Kitabın arka kapak yazısı şöyle:

"Gecenin karanlığında önündeki buzdolabına doğru hızla ilerleyen Titanik gemisinin mutfağında canlı canlı haşlanmayı bekleyen ıstakozlar için 'Titanik faciası' başlarına gelebilecek en harika şeydi. Titanik'in okyanusun dondurucu sularına gömülmesi yolcuların perspektifine göre ölüm demek iken, ıstakozlara göre ise yaşam demekti.
Titanik'teki ıstakozun perspektifinden 'Pazarlama İletişimi, Marka, Halkla İlişkiler, Reklam ve Satın Alma Davranışları' nasıl görünür?
İster kendini üretici olarak gör, ister pazarlama iletişimcisi, PR'cı ya da reklamcı. Elindekileri pazarlamak için şirketin ya da markan savaşmıyor, sadece algılamalar savaşıyor. Müşterin mantıklı değil, tamamen duygusal sebeplerle tercih ediyor senin ürününü. Ve duygusal sebeplerle verdiği bu satın alma kararını destekleyici rasyonel sebepler buluyor kendince.
Ya SEN, bu savaşın ortasında kalan tüketici? Yalnız değilsin. Unutma ki hepimiz tüketiciyiz. Sahip olduğumuz bu tüketici kimliğimiz güven duygusu veriyor bizlere. Eksikliğini hissettiğimiz gücümüzü, otomobilimizin yüksek motor gücüyle ya da üzerimizde taşıdığımız logolarla tamamlamaya çalışıyoruz. Sosyal medyada hepimiz şöhretiz. Toplumdaki yerimizi ürettiklerimizle değil, tüketirken tercih ettiğimiz markalarla belirliyoruz.
Bilinçli bir tüketici olmak için sadece organik ürünler tüketip ambalajın üzerindeki minicik yazıları okumak yetmiyor. Günde binlerce kez maruz kaldığın pazarlama mesajı bombardımanının farkında mısın?"

Kitabın yazarı Feray Alpay pazarlama iletişimi ve halkla ilişkiler uzmanı ve köşe yazarı.
!992 yılında "Promedia Halkla İlişkiler" şirketinde kurucu ortak ve Genel Müdür olarak yer alan Feray Alpay, halen Promedia'daki çalışmalarını sürdürmektedir.
90'lı yılların başlarında Türkiye'de yeni oluşmakta olan Halkla İlişkiler mesleğinin uluslararası standartlara ulaşması için, 20 yılı aşkın bir süredir "pazarlama iletişimi ve halkla ilişkiler" kavramlarını anlamaya ve anlatmaya çalışmaktadır. Bu süre içinde çok sayıda uluslararası kurum ve kuruluşlara "iletişim danışmanlığı" hizmeti sunarak, "markalaşma, algılama, itibar, kriz ve etkinlik yönetimi" konularında projeler planlamış ve uygulamıştır.
Pazarlama iletişimi konusunda farklı yerli ve yabancı yayında araştırma, görüş ve makaleleri yayınlayan Feray Alpay, 2010 yılından bu yana günlük bir ulusal iş ve ekonomi gazetesinde düzenli olarak köşe yazıları yazmaktadır. 2012 yılında "Markadaş" isimli kitabı yayınlanmıştır.

Okuması çok keyifli, dili sade ve akıcı olan bu kitabı okumanızı mutlaka öneririm. Tüketiciler için gerçekten faydalı.

Hiç yorum yok: