11 Şubat 2016 Perşembe

Domingo'dan Yeniler


Kitap yazmayı düşündünüz mü hiç? Benim en büyük hayalimdir bir gün bir kitap yazabilmek. Öyle önemli, öyle büyük bir iş ki bana göre kitap yazmak, sonsuz saygı duyuyorum yazarlara. O hikayeyi kurgulamak, karakterleri oluşturmak, olayları sıralamak, dilini hem anlaşılır hem de edebi bir ağırlığı olacak şekilde ayarlamak... Tabii şimdilerde herkes yazar olmuş! Önüne gelen kitap yazıyor, aşk hikayeleri döşeniyor! Ben hakkıyla yazılmış, her biri kült haline gelmiş kitaplardan bahsediyorum.

Kitap yazmayı düşünen ufaklıklar için güzel bir başlangıç kitabı En Güzel Öykünü Yaz. İngiliz yazar Christopher Edge tarafından, Oxford danışmanlığında hazırlanmış, özellikle İngiltere'de büyük ilgi gören bir yaratıcı yazım rehberi olan kitabın, çocukların ve hatta büyüklerin ilgisini çekmemesi mümkün değil.

Kitabı nasıl kullanacağınızın anlatıldığı bölümle başlayan kitap, oldukça zengin bir içeriğe sahip. İlham perisinin gelmesi için ne yapmalısınız, karakterleri nasıl yaratabilirsiniz, olay örgüsünü nasıl oluşturursunuz ve en önemlisi dilinizi nasıl zenginleştireceğiniz hakkında çok yararlı ipuçları bulacaksınız.

Kitabın tanıtım yazısı şöyle:

"EVET, YAPABİLİRSİN!

İşte en iyi öykünü yazmak için ihtiyacın olan HER ŞEY!

ÖYKÜNÜN KONUSUNU SEÇ
Beklediğin ilham bir türlü gelmiyor mu? Rüyalarından kopya çekmeye ne dersin?

ETKİLEYİCİ KARAKTERLER YARAT
En kötüler bile her zaman kötü olmayabilir. Hatır sormak için her gün babaannesini arayan zalim bir çete lideri kulağa nasıl geliyor?

BÜYÜLEYİCİ KELİMELER KULLAN
Hatta dilersen kendi kelimelerini yarat.

VE OKURU SERSEMLETECEK BİR SONLA NOKTAYI KOY
Harika öyküler harika sonlara ihtiyaç duyar.

Yaratıcılığını parlatacak öneriler, ilham verici fikirler ve uzak durman gereken tuzaklar. Hemen şimdi kalemi eline alıp yazmaya başlaman için gereken her şey bu harika alet çantasında."

Genç yetenekler bu kitabı kaçırmamalı bence!



İkinci kitap Gökyüzü Çocukları, Katherine Rundell'ın İngiltere'de büyük övgü toplayan ve önemli ödüller kazanan kitabı. Kitabı elinize aldığınız ve okumaya başladığınızda bırakamayacağınızı iddia ediyor Domingo sakinleri; ben de merakıma yenik düşüp yakında okumaya başlayacağım.

Kitabın tanıtım yazısı şöyle:

"Herkes Sophie'nin bir gemi kazasında kimsesiz kaldığına inanıyor. Onu okyanusta sürüklenen bir çello kutusunun içinden alıp, kitaplar ve tuhaflıklarla dolu bir evde büyüten Charles bile. Ama Sophie'nin Charles'tan öğrendiği önemli bir şey var: Ne kadar küçük olursa olsun, asla bir ihtimali göz ardı etme.

Sophie bir yandan onu Charles'tan ayırıp bir yetimhaneye yerleştirmeye çalışan yetkililerden kaçacak, diğer yandan bir çello sesinin peşinden annesinin izini sürecek. Rehberi ise çatılarda yaşayan, ip üstünde kaldırımdaymış gibi yürüyebilen, gizemlerle dolu Matteo. Sokaklar ikisi için de tehlikeli. Ama Paris'in tüm çatıları ve gökyüzü onların."

Ben okumaya gidiyorum, görüşürüz!
















Hiç yorum yok: